• Nieuws
  • Lectoraten
    • Rekenen en wiskunde
    • Wetenschap en technologie
    • Kansengelijkheid
    • Jonge kind
  • Projecten
  • Thema’s
  • Publicaties
  • Over
  • Contact
  • Zoeken
Kenniscentrum Spelend & Onderzoekend leren
  • Nieuws
  • Lectoraten
    • Rekenen en wiskunde
    • Wetenschap en technologie
    • Kansengelijkheid
    • Jonge kind
  • Projecten
  • Thema’s
  • Publicaties
  • Over
  • Contact
  • Zoeken

Home Wetenschap en technologie

Publicaties Wetenschap en technologie

Hieronder vind je de meest recente publicaties per lectoraat. Gebruik de zoekfunctie om gericht te zoeken naar publicaties.

  • Burgerschap laten aangrijpen bij meten

    Van Waveren, J. & Keijzer, R. (2022). Burgerschap laten aangrijpen bij het meten. Volgens Bartjens, 41(5), 15-17.

  • Computational thinking: van het klaslokaal naar het curriculum van de lerarenopleiding

    Hebing, R., Hotze, A., & Keijzer, R. (2022). Computational thinking: van het klaslokaal naar het curriculum van de lerarenopleiding. Volgens Bartjens – Ontwikkeling en Onderzoek, 41(5), 41-47.

  • W&T-onderwijs in de klas, gewoon doen!

    Hotze, A. (2020). W&T-onderwijs in de klas, gewoon doen! Marktplaats, 26, 16-17

  • Exploreon-leren: spelen en onderzoeken

    De Vries, N., Schrumpf, J. Hotze, A. (2020). Exploreon-leren: spelen en onderzoeken, HJK, 6, p 32-35

  • Kijkwijzer bij W&T-onderwijs. Startpunt voor dialoog

    Hotze, A., De Vries, B. (2020). Kijkwijzer bij W&T-onderwijs. Startpunt voor dialoog. JSW, 6, 18-21

  • Preparing teacher educators for language-oriented science education: design and impact of a professional development program

    Hotze, A., Gijsel, M., Vervoort, M., Peters, S., Post, A.(2020).Preparing teacher educators for language-oriented science education: design and impact of a professional development program. Edulearnproceedings2020, p. 636-643

  • Individuele verschillen bij W&T. Inspelen op onderwijsbehoeften

    Slim, T., Hotze, A., Raaijmakers, M. (2021). Individuele verschillen bij W&T. Inspelen op onderwijsbehoeften. JSW, 3, 12-15

  • Lezen, experimenteren, begrijpend lezen: hoe begrijpend leesonderwijs en W&T-onderwijs elkaar kunnen versterken

    Gijsel, M., Hotze, A., & Knoef, M. (2021). Lezen, experimenteren, begrijpend lezen: hoe begrijpend leesonderwijs en W&T-onderwijs elkaar kunnen versterken. Tijdschrift Taal, 11(18), 18-22

  • ArtsSciences Design-a-thon: Solving Complex Problems in Interdisciplinary Teams

    Bremmer, M., Heijnen, E., Hotze, A., Pijls, M., Beamer, E., Roos, N.(2021). ArtsSciences Designathon: Solving Complex Problems in Interdisciplinary Teams. European Journal of STEM education, 6(1), 11.

  • Exploreon: Ontdeklab voor de leerkracht in spé

    Exploreon: Ontdeklab voor de leerkracht in spé

  • Spelen met tijd. Digitale tijd met digitale middelen

    Keijzer, R., Farber, P., Hotze, A., Voskuil, A. (2020). Spelen met tijd. Digitale tijd met digitale middelen. Volgens Bartjens, 40(2), 26-29

  • Toekomstmakers-leerlingen als ontwikkelaars van reken-wiskunde onderwijs

    Keijzer, R., Faber, P., Voskuijl, A., Hotze, A.(2020). Toekomstmakers-leerlingen als ontwikkelaars van reken-wiskunde onderwijs. Volgens Bartjens, 39 (5), 22-25

  • Artssciences designathon. Pressure cooker voor aankomende leraren die vanuit verschillende disciplines samenwerken aan een vakoverstijgende ontwerptaak.

    Hotze, A., Bremmer, M., Heijnen, E., Pijls, M., Beamer, E., Roos, N. (2019). Artssciences designathon. Pressure cooker voor aankomende leraren die vanuit verschillende disciplines samenwerken aan een vakoverstijgende ontwerptaak. Tijdschrift voor Lerarenopleiders, 40 (3), 193-206

  • ArtsSciences-onderwijs: een onderzoeksagenda

    Heijnen, E., Bremmer, M., Hotze, A., Van Dartel, M., Pijls, M., Keulen, H., Rijken, D., & Roos, N. (2019). ArtsSciences-onderwijs: een onderzoeksagenda. Amsterdam: Lectorenplatform onderwijs op het snijvlak van kunst, wetenschap en technologie.

  • Taalgericht wetenschap en technologie-onderwijs op de PABO: impact van professionalisering voor pabo-opleiders.

    Gijsel, M., Hotze, A., Vervoort, M., Peters, S., Post, A. (2019). Taalgericht wetenschap en technologie-onderwijs op de PABO: impact van professionalisering voor pabo-opleiders. Tijdschrift voor Lerarenopleiders, 40 (3), 207-221.

  • Designathon: Een interdisciplinaire pressure cooker.

    Bremmer, M., Heijnen, E., Hotze, A., Roos, N. & Pijls, M. (2019). Designathon: Een interdisciplinaire pressure cooker. Kunstzone, 18(4), pp. 14-15. Website:

  • De houding van studenten ten aanzien van Wetenschap en technologie op de lerarenopleiding basisonderwijs.

    Schrumpf, J., Hotze, A., Keijzer, R. (2019). De houding van studenten ten aanzien van Wetenschap en technologie op de lerarenopleiding basisonderwijs. Tijdschrift voor Lerarenopleiders, 40(2), 101-115.

  • W&T in het basisonderwijs; makkelijker gezegd dan gedaan.

    Hotze, A. (2018). W&T in het basisonderwijs; makkelijker gezegd dan gedaan. Sardes Special, 23, 37-43

  • Ontwerp van een interdisciplinaire blended professionalisering voor pabo-opleiders taal en W&T.

    Hotze, A., Gijsel, M., Vervoort, M., Peters, S., Post, A. & Louman, E. (2018). Ontwerp van een interdisciplinaire blended professionalisering voor pabo-opleiders taal en W&T. Tijdschrift voor Lerarenopleiders, 39 (4), 79-88.

  • Lectorale rede. Wetenschap en technologie in het basisonderwijs.

    Hotze, A. (2018). Lectorale rede. Wetenschap en technologie in het basisonderwijs.

  • Kan dit altijd zo? Computational thinking in elke reken- wiskunde les.

    Hotze, A., & Keijzer, R. (2018). Kan dit altijd zo? Computational thinking in elke reken- wiskunde les, Volgens Bartjens, 37(4), 28-32.

  • Scaffolding primary teachers in designing and enacting language oriented science lessons: Is handing over to independence a fata morgana?

    Smit, J., Gijsel, M., Hotze, A., Bakker, A. (2018). Scaffolding primary teachers in designing and enacting language oriented science lessons: Is handing over to independence a fata morgana? Learning, Culture and Social Interaction.

  • Taalgericht W&T-onderwijs op de basisschool.

    Smit, J., Gijsel, M., Van Laar, M., Geer, van der K., Hotze, a., Louman, E., & Bakker, A. (2017). Taalgericht W&T-onderwijs op de basisschool.

  • Taal in de W&T-les. Denken over W&T vraagt om een talige aanpak.

    Louman, E., Hotze, A., Gijsel, M., Smit, J., Laar, M. van (2017). Taal in de W&T-les. Denken over W&T vraagt om een talige aanpak. JSW, 101(7), 32-35

  • Samenhang tussen rekenen-wiskunde en wetenschap en technologie.

    Hotze, A., & Keijzer, R. (2017). Samenhang tussen rekenen-wiskunde en wetenschap en technologie. Volgens Bartjens-ontwikkeling en onderzoek, 36(5), 41-51.

  • Excellente kinderen, begeleiding en uitdaging geven binnen de eigen groep.

    Hotze, A., Louman, E., Visser, C., Van Dijk, G., & Keijzer, R. (2016). Excellente kinderen, begeleiding en uitdaging geven binnen de eigen groep. Zorg Primair, 04.2016 6-10.

  • Slimmerik uitdagen in de groep kan best.

    Hotze, A. (2015), Slimmerik uitdagen in de groep kan best. Didactief Online.

  • Sterke rekenaars en 21e eeuwse vaardigheden: een uitdaging voor de hele groep.

    Hotze, A., Visser, C., Van Dijk, G., & Keijzer, R. (2015). Sterke rekenaars en 21e eeuwse vaardigheden: een uitdaging voor de hele groep. Volgens Bartjens, 24(5) 28-30.

Hogeschool IPABO
  • Rekenen en wiskunde
  • Wetenschap en technologie
  • Kansengelijkheid
  • Jonge kind

Wil je op de hoogte blijven onze activiteiten? Ontvang aankondigingen van onze evenementen, het laatste nieuws van ons Kenniscentrum en meer.

IPABO nieuwsbrief

Name*

Heb je een vraag, opmerking, zoek je kennis of samenwerking? Wij horen graag van je! Neem contact met ons op.

  • Cookieverklaring
  • Privacybeleid

© Hogeschool IPABO 2022

Beheer cookie toestemming
Wij gebruiken cookies om onze website te optimaliseren.
Functioneel Altijd actief
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Voorkeuren
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistieken
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Voorkeuren
{title} {title} {title}