• Nieuws
  • Lectoraten
    • Rekenen en wiskunde
    • Wetenschap en technologie
    • Kansengelijkheid
    • Jonge kind
  • Projecten
  • Thema’s
  • Publicaties
  • Over
  • Contact
  • Zoeken
Kenniscentrum Spelend & Onderzoekend leren
  • Nieuws
  • Lectoraten
    • Rekenen en wiskunde
    • Wetenschap en technologie
    • Kansengelijkheid
    • Jonge kind
  • Projecten
  • Thema’s
  • Publicaties
  • Over
  • Contact
  • Zoeken

Home Rekenen en wiskunde

Publicaties Rekenen en wiskunde

Hieronder vind je de meest recente publicaties per lectoraat. Gebruik de zoekfunctie om gericht te zoeken naar publicaties.

  • Burgerschap laten aangrijpen bij meten

    Van Waveren, J. & Keijzer, R. (2022). Burgerschap laten aangrijpen bij het meten. Volgens Bartjens, 41(5), 15-17.

  • Computational thinking: van het klaslokaal naar het curriculum van de lerarenopleiding

    Hebing, R., Hotze, A., & Keijzer, R. (2022). Computational thinking: van het klaslokaal naar het curriculum van de lerarenopleiding. Volgens Bartjens – Ontwikkeling en Onderzoek, 41(5), 41-47.

  • Focus op ‘evidence based’ dreigt onderwijs te verarmen

    Keijzer, R. & Bruin-Muurling, G. (2022, april 26). Focus op ‘evidence based’ dreigt onderwijs te verarmen. ScienceGuide. https://www.scienceguide.nl/2022/04/focus-op-evidence-based-dreigt-onderwijs-te-verarmen/

  • Rekendoelen halen kan voor alle kinderen

    Jonker, V. & Keijzer, R. (2022). Rekendoelen halen kan voor alle kinderen. Praxis bulletin, 39(8), 7-11.

  • Mathematics in play

    Keijzer, R., Peltenburg, M., Van der Zalm, & Boland, A. (2022). Mathematics in play. In EAPRIL 2021 conference proceedings (pp. 121-134). Leuven: EAPRIL.

  • Samen ontwerpen van de Grote Rekendag

    Van Haeften, N.I. & Keijzer, R. (2022). Samen ontwerpen van de Grote Rekendag. Volgens Bartjens – ontwikkeling en onderzoek, 41(4), 61-72.

  • Wiskundige denkactiviteiten in het PO

    Bruin-Muurling, G. & Keijzer, R. (2022, februari 9). Wiskundige denkactiviteiten in het PO. Verkregen van YouTube.

  • Het bevorderen van algebraïsch redeneren in het reken-wiskundeonderwijs op de basisschool

    Otten, M. (2022). Het bevorderen van algebraïsch redeneren in het reken-wiskundeonderwijs op de basisschool. Volgens Bartjens Ontwikkeling en Onderzoek, 41(3), 40-48.

  • Leer ze rekenen

    Ros, B., Hickendorff, M., Keijzer, R., & Van Luit, H. (2022). Leer ze rekenen. Praktische inzichten uit onderzoek voor leraren basisonderwijs. Meppel: Didactief Onderzoek/Ten Brink

  • Sneeuwpoppen als wiskundig object

    Stuber, S. & Veldhuis, M. (2022). Sneeuwpoppen als wiskundig object. Volgens Bartjens, 41(3), 15-17.

  • Ontwikkeling studielast rekenen-wiskunde 2009 – 2021

    Keijzer, R. (2021). Ontwikkeling studielast rekenen-wiskunde 2009 – 2021. Volgens Bartjens – Ontwikkeling en Onderzoek, 41(2), 50-62.

  • Webinar: Professional development in ‘Mathematics in play’

    Keijzer, R., Peltenburg, M., Zalm, E., & Boland, A. (2021). Professional development in ‘Mathematics in play’ (webinar)

  • Wiskunde op de lerarenopleiding basisonderwijs in voortdurende ontwikkeling

    Keijzer, R., Oonk, W, & Van Zanten, M. (2021). Wiskunde op de lerarenopleiding basisonderwijs in voortdurende ontwikkeling. In Geerdink, G. & Swennen, A. (red.) Vijftig jaar leraren opleiden (pp. 293-304). Amsterdam: Boom.

  • Ruimte voor nadenken

    Keijzer, R., Bruin-Muurling, G., & Den Braber, N. (2021). Ruimte voor nadenken. Volgens Bartjens, 41(1), 8-11.

  • Supporting teachers to scaffold students’ language for mathematical learning

    Mackay, F., Smit, J., Bakker, A., & Keijzer, R. (2021). Supporting teachers to scaffold students’ language for mathematical learning. In A. Fritz, Gürsoy, E., & Herzog, M. (Eds.) Diversity dimensions in mathematics and language learning. Perspectives on culture, education and multilingualism. Berlin/Boston: Walter de Gruyter GmbH.

  • Mathematics in play

    Keijzer, R., Peltenburg, M., Van Schaik, M., Boland, A., & Van der Zalm, E. (2021). Mathematics in play. In M. Van den Heuvel-Panhuizen, & A. Kullberg (Eds.), Proceedings of the ICME-14 Topic Study Group 1 Mathematics education at preschool level (pp. 51-59). Shanghai: ICME14.

  • Cultureel erfgoed door een meetkundige bril

    Keijzer, R., Lanting, A., & Kuiken, A. (2021). Cultureel erfgoed door een meetkundige bril. Volgens Bartjens, 40(5), 15-17.

  • Met eenvoudige middelen kinderen aan het denken zetten

    Keijzer, R. & Van Vliet, M. (2021). Met eenvoudige middelen kinderen aan het denken zetten. Volgens Bartjens, 40(5), 8-11

  • Reken-wiskundeonderwijs in 3D. Verslag van de 39e Panama-conferentie

    Keijzer, R. & Verbruggen, I. (2021). Reken-wiskundeonderwijs in 3D. Verslag van de 39e Panama-conferentie. Volgens Bartjens – Ontwikkeling en Onderzoek, 40(5), 51-56.

  • Wiskunde in spontaan spel realiseren

    Keijzer, R. & Peltenburg, M. (2021). Wiskunde in spontaan spel realiseren. Volgens Bartjens – ontwikkeling en onderzoek, 40(4), 41 – 51.

  • Rekenen-wiskunde in de lift

    Keijzer, R., Bakker, K., Stuber, S., & Veldhuis, M. (2021). Rekenen-wiskunde in de lift. Marktplaats 27, 30-31.

  • Wiskundige communicatie. Rekenen-wiskunde in tijden van Covid-19

    Keijzer, R., Hendrikse, P., & Bosch, R. (2021). Wiskundige communicatie. Rekenen-wiskunde in tijden van Covid-19. Volgens Bartjens, 40(3), 34-37.

  • Kansen doordenken vanuit vakdidactiek rekenen-wiskunde

    Keijzer, R., Keers, F., Doing, D., Otten, M., Stuber, S. &, Veldhuis, M. (2021). Kansen doordenken vanuit vakdidactiek rekenen-wiskunde. Tijdschrift voor Lerarenopleiders, 42(4), 4-8.

  • Mathematics in the news and prospective teachers’ professional mathematical literacy

    Stuber, S., Veldhuis, M., & Keijzer, R. (2021). Mathematics in the news and prospective teachers’ professional mathematical literacy. The Australian Mathematics Education Journal, 3(3), 4-7.

  • Spelen met tijd. Digitale tijd met digitale middelen

    Keijzer, R., Farber, P., Hotze, A., Voskuil, A. (2020). Spelen met tijd. Digitale tijd met digitale middelen. Volgens Bartjens, 40(2), 26-29

  • De sterke rekenaar zit dikwijls op de gang. Aandacht voor zwakke rekenaars gaat voor

    Keijzer, R., Hotze, A.(2020). De sterke rekenaar zit dikwijls op de gang. Aandacht voor zwakke rekenaars gaat voor. ScienceGuide

  • Expliciete directe instructie is minder effectief dan het lijkt

    Keijzer, R. & Bruin-Muurling, G. (2020, juni 3). Expliciete directe instructie is minder effectief dan het lijkt. ScienceGuide.

  • Toekomstmakers-leerlingen als ontwikkelaars van reken-wiskunde onderwijs

    Keijzer, R., Faber, P., Voskuijl, A., Hotze, A.(2020). Toekomstmakers-leerlingen als ontwikkelaars van reken-wiskunde onderwijs. Volgens Bartjens, 39 (5), 22-25

  • Rekenen-wiskunde van… tot… verslag van de 38e Panama-conferentie

    Keijzer, R. & Verbruggen, I. (2020). Rekenen-wiskunde van… tot… verslag van de 38e Panama-conferentie. Volgens Bartjens – ontwikkeling en onderzoek, 39(5), 50-58.

  • Op weg naar NVORWO onderzoeksagenda

    Keijzer, R. & Veldhuis, M. (2020). Op weg naar NVORWO onderzoeksagenda. Volgens Bartjens – ontwikkeling en onderzoek, 40(2), 53-62.

  • Discussie nav artikel ‘Rekeninstructie in de kleutergroep’

    Keijzer, R. & Logtenberg, H. (2020). Discussie nav artikel ‘Rekeninstructie in de kleutergroep’. Zorg Primair, 2020(1), 26-27.

  • Are physical experiences with the balance model beneficial for students’ algebraic reasoning? An evaluation of two learning environments for linear equations

    Otten, M., Van den Heuvel-Panhuizen, M., Veldhuis, M., Boom, J., & Heinze, A. (2020). Are physical experiences with the balance model beneficial for students’ algebraic reasoning? An evaluation of two learning environments for linear equations. Education Sciences, 10(6), 163.

  • Algebraic reasoning in primary school: A balancing act

    Otten, M. (2020). Algebraic reasoning in primary school: A balancing act [doctoral dissertation]. Utrecht University

  • Van Luit behoeft nuancering

    Keijzer, R. & Veldhuis, M. (2019). Van Luit behoeft nuancering. DidactiefOnline

  • Discussie reken-wiskundeonderwijs

    Keijzer, R., & Veldhuis, M. (2019). Discussie reken-wiskundeonderwijs. JSW, 2019(9), 12-15

  • Mathematics teacher educators’ professional development as by-product of practice based research: the ELWIeR research group

    Keijzer, R & Kools, Q. (2019). Mathematics teacher educators’ professional development as by-product of practice based research: the elwier research group. In EAPRIL 2018 Conference Proceedings (pp.21-36). EAPRIL: Portorož, Slovenia.

  • Fifth-grade students solving linear equations supported by physical experiences

    Otten, M., Van den Heuvel-Panhuizen, M., Veldhuis, M., & Heinze, A. (2019). Fifth-grade students solving linear equations supported by physical experiences. In U. T. Jankvist, M. Van den Heuvel-Panhuizen, & M. Veldhuis (Eds.), Proceedings of the Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (pp. 646–653). Freudenthal Group & Freudenthal Institute, Utrecht University and ERME.

  • Developing algebraic reasoning in primary school using a hanging mobile as a learning supportive tool

    Otten, M., Van den Heuvel-Panhuizen, M., Veldhuis, M., & Heinze, A. (2019). Developing algebraic reasoning in primary school using a hanging mobile as a learning supportive tool / El desarrollo del razonamiento algebraico en educación primaria utilizando una balanza como herramienta de apoyo. Journal for the Study of Education and Development / Infancia y Aprendizaje, 42(3), 615–663

  • The balance model for teaching linear equations: A systematic literature review

    Otten, M., Van den Heuvel-Panhuizen, M., & Veldhuis, M. (2019). The balance model for teaching linear equations: A systematic literature review. International Journal of STEM Education, 6(1), 30–51

  • Kan dit altijd zo? Computational thinking in elke reken-wiskundeles

    Hotze, A. & Keijzer, R. (2018). Kan dit altijd zo? Computational thinking in elke reken-wiskundeles. Volgens Bartjens, 37(4), 28-32

  • De kennisbasis rekenen-wiskunde en de kwaliteit van reken-wiskunde-instructie op de basisschool

    Gardebroek-van der Linde, J., Van Doornik-Beemer, H., Keijzer, R., & Van Bruggen, J. (2018). De kennisbasis rekenen-wiskunde en de kwaliteit van reken-wiskunde-instructie op de basisschool. Tijdschrift voor Lerarenopleiders, 39(1), 65-76

  • Designing Non-routine Mathematical Problems as a Challenge for High Performing Prospective Teachers.

    Kool, M., & Keijzer, R. (2018). Designing Non-routine Mathematical Problems as a Challenge for High Performing Prospective Teachers. In G. J. Stylianides, & K. Hino, Research Advances in the Mathematical Education of Preservice Elementary Teachers (pp. 97-110). Cham, Switzerland: Springer

  • Integrating visual art, geometry and creativity for primary school teachers: a pd trajectory

    Keijzer, R., Oprins, B., De Moor, K., & Schoevers, E.M. (2018). Integrating visual art, geometry and creativity for primary school teachers: a pd trajectory. EAPRIL 2017 proceedings (pp. 52-65). Hämeenlinna, Finland: EAPRIL

  • To what extent do student teachers develop their mathematical problem solving ability by self-study?

    Kool, M. & Keijzer, R. (2018). To what extent do student teachers develop their mathematical problem solving ability by self-study? EAPRIL 2017 proceedings (pp. 80-90). Hämeenlinna, Finland: EAPRIL

  • Doelen voor het reken-wiskundeonderwijs van de toekomst

    Bruin-Muurling, G. & Keijzer, R. (2018). Doelen voor het reken-wiskundeonderwijs van de toekomst. Volgens Bartjens, 37(5), 10-14

  • Verhuisdoos als rijke context

    Keijzer, R. (2018). Verhuisdoos als rijke context. Volgens Bartjens, 38(2), 10-12.

  • De bouwstenen bedacht, en nu bouwen!

    Jonker, V., Keijzer, R., & Van Schaik, M. (2018). De bouwstenen bedacht, en nu bouwen! Volgens Bartjens, 38(2), 28-31.

  • The development of informal statistical inference content knowledge of pre-service primary school teachers during a teacher college intervention

    De Vetten, A., Schoonenboom, J., Keijzer, R., & Van Oers, B. (2018). The development of informal statistical inference content knowledge of pre-service primary school teachers during a teacher college intervention. Educational Studies in Mathematics, 99, 217-234.

  • Begripsproblemen bij kubisch vergroten

    Keijzer, R., Brouwer, W., & Van den Bergh, J.W.M. (2018). Begripsproblemen bij kubisch vergroten. Volgens Bartjens – ontwikkeling en onderzoek, 38(1), 41-47

  • Op zoek naar een vakoverstijgende didactiek voor rekenen-wiskunde en aardrijkskunde op de lerarenopleiding basisonderwijs

    Rijborz, J.D. (2018). Op zoek naar een vakoverstijgende didactiek voor rekenen-wiskunde en aardrijkskunde op de lerarenopleiding basisonderwijs. Volgens Bartjens – ontwikkeling en onderzoek, 37(5), 41-50

  • Een motortje erbij? Onderzoekende studenten en de ontwikkeling van rekenwiskundeonderwijs op de basisschool

    Van der Linden, J. (2018). Een motortje erbij? Onderzoekende studenten en de ontwikkeling van rekenwiskundeonderwijs op de basisschool. Volgens Bartjens – ontwikkeling en onderzoek, 37(3), 41-51

  • Het FIzier gericht op… algebraïsch redeneren

    Otten, M. (2018). Het FIzier gericht op… algebraïsch redeneren. Euclides, 93(6), 32–34

  • The mathematical knowledge base and the quality of mathematics instruction in primary education

    Gardebroek-van der Linde, J., Keijzer, R., Van Doornik-Beemer, H., & Van Bruggen, J. (2018). The mathematical knowledge base and the quality of mathematics instruction in primary education. EAPRIL 2017 proceedings (pp. 149-163). Hämeenlinna, Finland: EAPRIL

  • Samenhang tussen rekenen-wiskunde en wetenschap en technologie

    Hotze, A.C.G. & Keijzer, R. (2017). Samenhang tussen rekenen-wiskunde en wetenschap en technologie. Volgens Bartjens – ontwikkeling en onderzoek, 36(5), 41-51.

  • Ontwikkeling studielast rekenen-wiskunde op de lerarenopleiding basisonderwijs 2009 – 2017

    Keijzer, R. (2017). Ontwikkeling studielast rekenen-wiskunde op de lerarenopleiding basisonderwijs 2009 – 2017. Volgens Bartjens – ontwikkeling en onderzoek, 37(2), 51-60.

  • Lieggrafieken helpen grafieken doordenken

    Keijzer, R., Munk, F., & Janus, B. (2017). Lieggrafieken helpen grafieken doordenken. In: M. van Zanten (red.). Rekenen-wiskunde in de 21e eeuw. Ideeën en achtergronden voor primair onderwijs (pp. 59-64). Utrecht/Enschede: Panama/NVORWO/Universiteit Utrecht/SLO.

  • Ontwerp een vakantiehuisje. Open vragen tijdens de Grote Rekendag

    Keijzer, R. (2017). Ontwerp een vakantiehuisje. Open vragen tijdens de Grote Rekendag. Volgens Bartjens, 37(1), 12-14.

  • Worstelen met rekenen-wiskunde in het vierde jaar van de lerarenopleiding basisonderwijs

    Boersma, G. & Keijzer, R. (2017). Worstelen met rekenen-wiskunde in het vierde jaar van de lerarenopleiding basisonderwijs. Tijdschrift voor Lerarenopleiders, 38(1), 17-28.

  • Opleiden voor rekenen-wiskunde in het basisonderwijs

    Keijzer, R., Van Doornik-Beemer, H., & Oonk, W. (2017). Opleiden voor rekenen-wiskunde in het basisonderwijs. In G. Geerdink & I. Pauw. Kennisbasis Lerarenopleiders. Katern 3: Inhoud en vakdidactiek op de lerarenopleiding (pp. 131-136). Eindhoven: Velon.

  • Low performers in mathematics in primary teacher education

    Keijzer, R. & Boersma, G. (2017). Low performers in mathematics in primary teacher education. In: N. Escudeiro. EAPRIL 2016 conference proceedings (pp. 355-368). Leuven: EAPRIL.

  • Groot denken. Ontwerpend leren tijdens de Grote Rekendag

    Keijzer, R., Jonker, V., & Habermehl-Ooms, M. (2017). Groot denken. Ontwerpend leren tijdens de Grote Rekendag. Volgens Bartjens, 36(3), 27-29.

  • Coderen voor kleuters

    Keijzer, R. (2016). Coderen voor kleuters. Volgens Bartjens, 35(5), 27-29.

  • Actualiseren van de post-hbo-opleiding rekencoördinator

    Compagnie, C., & Keijzer, R. (2016). Actualiseren van de post-hbo-opleiding rekencoördinator. Volgens Bartjens – ontwikkeling en onderzoek, 35(2), 50-54.

  • Let’s have a look behind the code. The Big Mathematics Day 2016 (Netherlands) about coding without computer

    Jonker, V., Wijers, M., Abels, M., & Keijzer, R. (2016). Let’s have a look behind the code. The Big Mathematics Day 2016 (Netherlands) about coding without computer. Paper presented at the PATT, De Bilt, the Netherlands.

  • Leren van en met elkaar. Professionele leergemeenschappen maken het rekenonderwijs beter

    Keijzer, R., Munk, F., Smit, J., & Bakker, A. (2016) Professionele leergemeenschappen maken het rekenonderwijs beter. Volgens Bartjens, 35(3), 12-16.

  • Leerlijnen in theorie en praktijk.

    Fase, F. & Keijzer, R. (2016). Leerlijnen in theorie en praktijk. Volgens Bartjens – ontwikkeling en onderzoek, 36(1), 41-50.

  • Een uitdagende opleidingscontext voor rekenen-wiskunde

    Duman, V. & Keijzer, R. (2016). Een uitdagende opleidingscontext voor rekenen-wiskunde. Tijdschrift voor Lerarenopleiders, 37(3), 65-72.

  • Ruimte vangen – Meetkunde en kunst

    Wijers, M., Schoevers, E.M., Jonker, V., & Keijzer, R. (2016). Ruimte vangen. Volgens Bartjens, 36(1), 8-11.

  • Professionele leergemeenschappen maken het rekenonderwijs beter

    Keijzer, R., Munk, F., Smit, J., & Bakker, A. (2016). Professionele leergemeenschappen maken het rekenonderwijs beter. Volgens Bartjens, 35(3), 12-16.

  • Rekenen-wiskunde en taal

    Munk, F., Smit, J., Bakker, A., & Keijzer, R. (2016). Rekenen-wiskunde en taal. Volgens Bartjens – Ontwikkeling en Onderzoek, 36(2), 47-51.

  • Het veranderen van de cesuur voor de instaptoets rekenen-wiskunde

    Keijzer, R. (2016). Het veranderen van de cesuur voor de instaptoets rekenen-wiskunde. Tijdschrift voor Lerarenopleiders, 37(1), 73-78.

  • Meetkunde, kunst en creativiteit

    Schoevers, E., Kroesbergen, E., Keijzer, R., & Jonker, V. (2016). Meetkunde, kunst en creativiteit. Volgens Bartjens, 36(2), 26-28.

  • Promoting teachers’ scaffolding of students’ mathematical language in a professional development programme

    Keijzer, R., Smit, J., Bakker, A., & Munk, F. (2016). Promoting teachers’ scaffolding of students’ mathematical language in a professional development programme. In: C. Max. Proceedings EAPRIL 2015 (November 24-27) (pp. 97-110). Belval, Luxembourg: University of Luxembourg.

  • Handig gebruiken van kladpapier bij de kennisbasistoets

    Keijzer, R., Faarts, J., & Garssen, F. (2016). Handig gebruiken van kladpapier bij de kennisbasistoets. Volgens Bartjens – Ontwikkeling en Onderzoek, 36(2), 41-46.

  • Het instapniveau van cohort van de lerarenopleiding basisonderwijs 2015 nader bekeken

    Keijzer, R. & Van den Brom-Snijders, P. (2016). Het instapniveau van cohort van de lerarenopleiding basisonderwijs 2015 nader bekeken. Tijdschrift voor Hoger Onderwijs, 34(4), 23-38.

  • Sterke rekenaars op de IPABO – een differentiatievraagstuk.

    Duman, V. (2015). Sterke rekenaars op de IPABO – een differentiatievraagstuk. Reken-wiskundeonderwijs: onderzoek, ontwikkeling, praktijk, 34, 2-11.

  • Bespiegelingen over spiegels

    Keijzer, R. (2015). Bespiegelingen over spiegels. Volgens Bartjens, 35(2), 12-15.

  • Rekentaal

    Keijzer, R., Munk, F., Bakker, A., & Smit, J. (2015). Rekentaal. Didactief, 45(9), 46.

  • Hoe zeggen we dit in de rekenles?

    Munk, F., Smit, J., Bakker, A., & Keijzer, R. (2015). Hoe zeggen we dit in de rekenles? Volgens Bartjens, 35(1), 34-37.

  • Wiskundig denken stimuleren bij aanstaande leraren

    Keijzer, R., Zwaneveld, B., Brandsma, J.W., Faarts, J. & Meijers, I. (2015). Wiskundig denken stimuleren bij aanstaande leraren. Reken-wiskundeonderwijs: onderzoek, ontwikkeling, praktijk, 34, 18-23

  • Changing the pass mark for the mathematics entrance test

    Keijzer, R. (2015). Changing the pass mark for the mathematics entrance test. In: G. Makrides (red). EAPRIL Conference Proceedings (November 26-28, 2014 Nicosia, Cyprus) (pp. 254-269). Leuven: EAPRIL

  • Excellent student teachers of a Dutch teacher education institute for primary education develop their ability to create mathematical problems

    Kool, M. & Keijzer, R. (2015). Excellent student teachers of a Dutch teacher education institute for primary education develop their ability to create mathematical problems. In: G. Makrides (red). EAPRIL Conference Proceedings (November 26-28, 2014 Nicosia, Cyprus) (pp. 160-177). Leuven: EAPRIL

  • De kunst van het weglaten.

    Keijzer, R. & Van Galen, F. (2014). De kunst van het weglaten. Volgens Bartjens, 34(1), 32-35.

  • Scenario’s voor de implementatie van de kennisbasis rekenen-wiskunde.

    Keijzer, R. & De Goeij, E. (2014). Scenario’s voor de implementatie van de kennisbasis rekenen-wiskunde. Tijdschrift voor Lerarenopleiders, 35(1), 49-58.

  • Onverwachte situaties: spelen met meten en meetkunde

    Keijzer, R. (2014). Onverwachte situaties. Spelen met meten en meetkunde. Volgens Bartjens, 33(4), 28-31.

  • Wiskundetoetsen voor pabo-studenten vergeleken.

    Keijzer, R. & Hendrikse, P. (2013). Wiskundetoetsen voor pabo-studenten vergeleken. Reken-wiskundeonderwijs: onderzoek, ontwikkeling, praktijk, 32, 41-46.

  • Lectorale rede ‘Wiskunde als educatieve uitdaging’

    Keijzer, R. (2013) Lectorale rede ‘Wiskunde als educatieve uitdaging’

  • Beestachtig leuk

    Verschure, C. & Keijzer, R. (2012). Beestachtig leuk. Volgens Bartjens… 32(2). 33-35.

  • Professionele gecijferdheid in de opleiding.

    Fase, A. (2011). Professionele gecijferdheid in de opleiding. Reken-wiskundeonderwijs: onderzoek, ontwikkeling, praktijk, 30, 9-18.

  • Soms kun je kansen beïnvloeden

    Keijzer, R. & Verschure, C. (2011). Soms kun je kansen beïnvloeden. Volgens Bartjens, 31(1), 33-35.

  • Een vliegende start

    Keijzer, R. & Verschure, C. (2011). Een vliegende start. Volgens Bartjens, 30(3), 26-27.

  • Aan het denken zetten

    Keijzer, R. & Verschure, C. (2011). Aan het denken zetten. Volgens Bartjens…, 30(5), 34-37.

  • Meten te lijf

    Wijnia, M. & Keijzer, R. (2010). Meten te lijf. Volgens Bartjens…, 30(1), 34-36.

Hogeschool IPABO
  • Rekenen en wiskunde
  • Wetenschap en technologie
  • Kansengelijkheid
  • Jonge kind

Wil je op de hoogte blijven onze activiteiten? Ontvang aankondigingen van onze evenementen, het laatste nieuws van ons Kenniscentrum en meer.

IPABO nieuwsbrief

Name*

Heb je een vraag, opmerking, zoek je kennis of samenwerking? Wij horen graag van je! Neem contact met ons op.

  • Cookieverklaring
  • Privacybeleid

© Hogeschool IPABO 2022

Beheer cookie toestemming
Wij gebruiken cookies om onze website te optimaliseren.
Functioneel Altijd actief
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Voorkeuren
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistieken
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Voorkeuren
{title} {title} {title}