Publicaties Rekenen en wiskunde
Hieronder vind je de meest recente publicaties per lectoraat. Gebruik de zoekfunctie om gericht te zoeken naar publicaties.
- Burgerschap laten aangrijpen bij meten
Van Waveren, J. & Keijzer, R. (2022). Burgerschap laten aangrijpen bij het meten. Volgens Bartjens, 41(5), 15-17.
- Computational thinking: van het klaslokaal naar het curriculum van de lerarenopleiding
Hebing, R., Hotze, A., & Keijzer, R. (2022). Computational thinking: van het klaslokaal naar het curriculum van de lerarenopleiding. Volgens Bartjens – Ontwikkeling en Onderzoek, 41(5), 41-47.
- Focus op ‘evidence based’ dreigt onderwijs te verarmen
Keijzer, R. & Bruin-Muurling, G. (2022, april 26). Focus op ‘evidence based’ dreigt onderwijs te verarmen. ScienceGuide. https://www.scienceguide.nl/2022/04/focus-op-evidence-based-dreigt-onderwijs-te-verarmen/
- Rekendoelen halen kan voor alle kinderen
Jonker, V. & Keijzer, R. (2022). Rekendoelen halen kan voor alle kinderen. Praxis bulletin, 39(8), 7-11.
- Mathematics in play
Keijzer, R., Peltenburg, M., Van der Zalm, & Boland, A. (2022). Mathematics in play. In EAPRIL 2021 conference proceedings (pp. 121-134). Leuven: EAPRIL.
- Samen ontwerpen van de Grote Rekendag
Van Haeften, N.I. & Keijzer, R. (2022). Samen ontwerpen van de Grote Rekendag. Volgens Bartjens – ontwikkeling en onderzoek, 41(4), 61-72.
- Wiskundige denkactiviteiten in het PO
Bruin-Muurling, G. & Keijzer, R. (2022, februari 9). Wiskundige denkactiviteiten in het PO. Verkregen van YouTube.
- Het bevorderen van algebraïsch redeneren in het reken-wiskundeonderwijs op de basisschool
Otten, M. (2022). Het bevorderen van algebraïsch redeneren in het reken-wiskundeonderwijs op de basisschool. Volgens Bartjens Ontwikkeling en Onderzoek, 41(3), 40-48.
- Leer ze rekenen
Ros, B., Hickendorff, M., Keijzer, R., & Van Luit, H. (2022). Leer ze rekenen. Praktische inzichten uit onderzoek voor leraren basisonderwijs. Meppel: Didactief Onderzoek/Ten Brink
- Sneeuwpoppen als wiskundig object
Stuber, S. & Veldhuis, M. (2022). Sneeuwpoppen als wiskundig object. Volgens Bartjens, 41(3), 15-17.
- Ontwikkeling studielast rekenen-wiskunde 2009 – 2021
Keijzer, R. (2021). Ontwikkeling studielast rekenen-wiskunde 2009 – 2021. Volgens Bartjens – Ontwikkeling en Onderzoek, 41(2), 50-62.
- Webinar: Professional development in ‘Mathematics in play’
Keijzer, R., Peltenburg, M., Zalm, E., & Boland, A. (2021). Professional development in ‘Mathematics in play’ (webinar)
- Wiskunde op de lerarenopleiding basisonderwijs in voortdurende ontwikkeling
Keijzer, R., Oonk, W, & Van Zanten, M. (2021). Wiskunde op de lerarenopleiding basisonderwijs in voortdurende ontwikkeling. In Geerdink, G. & Swennen, A. (red.) Vijftig jaar leraren opleiden (pp. 293-304). Amsterdam: Boom.
- Ruimte voor nadenken
Keijzer, R., Bruin-Muurling, G., & Den Braber, N. (2021). Ruimte voor nadenken. Volgens Bartjens, 41(1), 8-11.
- Supporting teachers to scaffold students’ language for mathematical learning
Mackay, F., Smit, J., Bakker, A., & Keijzer, R. (2021). Supporting teachers to scaffold students’ language for mathematical learning. In A. Fritz, Gürsoy, E., & Herzog, M. (Eds.) Diversity dimensions in mathematics and language learning. Perspectives on culture, education and multilingualism. Berlin/Boston: Walter de Gruyter GmbH.
- Mathematics in play
Keijzer, R., Peltenburg, M., Van Schaik, M., Boland, A., & Van der Zalm, E. (2021). Mathematics in play. In M. Van den Heuvel-Panhuizen, & A. Kullberg (Eds.), Proceedings of the ICME-14 Topic Study Group 1 Mathematics education at preschool level (pp. 51-59). Shanghai: ICME14.
- Cultureel erfgoed door een meetkundige bril
Keijzer, R., Lanting, A., & Kuiken, A. (2021). Cultureel erfgoed door een meetkundige bril. Volgens Bartjens, 40(5), 15-17.
- Met eenvoudige middelen kinderen aan het denken zetten
Keijzer, R. & Van Vliet, M. (2021). Met eenvoudige middelen kinderen aan het denken zetten. Volgens Bartjens, 40(5), 8-11
- Reken-wiskundeonderwijs in 3D. Verslag van de 39e Panama-conferentie
Keijzer, R. & Verbruggen, I. (2021). Reken-wiskundeonderwijs in 3D. Verslag van de 39e Panama-conferentie. Volgens Bartjens – Ontwikkeling en Onderzoek, 40(5), 51-56.
- Wiskunde in spontaan spel realiseren
Keijzer, R. & Peltenburg, M. (2021). Wiskunde in spontaan spel realiseren. Volgens Bartjens – ontwikkeling en onderzoek, 40(4), 41 – 51.
- Rekenen-wiskunde in de lift
Keijzer, R., Bakker, K., Stuber, S., & Veldhuis, M. (2021). Rekenen-wiskunde in de lift. Marktplaats 27, 30-31.
- Wiskundige communicatie. Rekenen-wiskunde in tijden van Covid-19
Keijzer, R., Hendrikse, P., & Bosch, R. (2021). Wiskundige communicatie. Rekenen-wiskunde in tijden van Covid-19. Volgens Bartjens, 40(3), 34-37.
- Kansen doordenken vanuit vakdidactiek rekenen-wiskunde
Keijzer, R., Keers, F., Doing, D., Otten, M., Stuber, S. &, Veldhuis, M. (2021). Kansen doordenken vanuit vakdidactiek rekenen-wiskunde. Tijdschrift voor Lerarenopleiders, 42(4), 4-8.
- Mathematics in the news and prospective teachers’ professional mathematical literacy
Stuber, S., Veldhuis, M., & Keijzer, R. (2021). Mathematics in the news and prospective teachers’ professional mathematical literacy. The Australian Mathematics Education Journal, 3(3), 4-7.
- Spelen met tijd. Digitale tijd met digitale middelen
Keijzer, R., Farber, P., Hotze, A., Voskuil, A. (2020). Spelen met tijd. Digitale tijd met digitale middelen. Volgens Bartjens, 40(2), 26-29
- De sterke rekenaar zit dikwijls op de gang. Aandacht voor zwakke rekenaars gaat voor
Keijzer, R., Hotze, A.(2020). De sterke rekenaar zit dikwijls op de gang. Aandacht voor zwakke rekenaars gaat voor. ScienceGuide
- Expliciete directe instructie is minder effectief dan het lijkt
Keijzer, R. & Bruin-Muurling, G. (2020, juni 3). Expliciete directe instructie is minder effectief dan het lijkt. ScienceGuide.
- Toekomstmakers-leerlingen als ontwikkelaars van reken-wiskunde onderwijs
Keijzer, R., Faber, P., Voskuijl, A., Hotze, A.(2020). Toekomstmakers-leerlingen als ontwikkelaars van reken-wiskunde onderwijs. Volgens Bartjens, 39 (5), 22-25
- Rekenen-wiskunde van… tot… verslag van de 38e Panama-conferentie
Keijzer, R. & Verbruggen, I. (2020). Rekenen-wiskunde van… tot… verslag van de 38e Panama-conferentie. Volgens Bartjens – ontwikkeling en onderzoek, 39(5), 50-58.
- Op weg naar NVORWO onderzoeksagenda
Keijzer, R. & Veldhuis, M. (2020). Op weg naar NVORWO onderzoeksagenda. Volgens Bartjens – ontwikkeling en onderzoek, 40(2), 53-62.
- Discussie nav artikel ‘Rekeninstructie in de kleutergroep’
Keijzer, R. & Logtenberg, H. (2020). Discussie nav artikel ‘Rekeninstructie in de kleutergroep’. Zorg Primair, 2020(1), 26-27.
- Are physical experiences with the balance model beneficial for students’ algebraic reasoning? An evaluation of two learning environments for linear equations
Otten, M., Van den Heuvel-Panhuizen, M., Veldhuis, M., Boom, J., & Heinze, A. (2020). Are physical experiences with the balance model beneficial for students’ algebraic reasoning? An evaluation of two learning environments for linear equations. Education Sciences, 10(6), 163.
- Algebraic reasoning in primary school: A balancing act
Otten, M. (2020). Algebraic reasoning in primary school: A balancing act [doctoral dissertation]. Utrecht University
- Van Luit behoeft nuancering
Keijzer, R. & Veldhuis, M. (2019). Van Luit behoeft nuancering. DidactiefOnline
- Discussie reken-wiskundeonderwijs
Keijzer, R., & Veldhuis, M. (2019). Discussie reken-wiskundeonderwijs. JSW, 2019(9), 12-15
- Mathematics teacher educators’ professional development as by-product of practice based research: the ELWIeR research group
Keijzer, R & Kools, Q. (2019). Mathematics teacher educators’ professional development as by-product of practice based research: the elwier research group. In EAPRIL 2018 Conference Proceedings (pp.21-36). EAPRIL: Portorož, Slovenia.
- Fifth-grade students solving linear equations supported by physical experiences
Otten, M., Van den Heuvel-Panhuizen, M., Veldhuis, M., & Heinze, A. (2019). Fifth-grade students solving linear equations supported by physical experiences. In U. T. Jankvist, M. Van den Heuvel-Panhuizen, & M. Veldhuis (Eds.), Proceedings of the Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (pp. 646–653). Freudenthal Group & Freudenthal Institute, Utrecht University and ERME.
- Developing algebraic reasoning in primary school using a hanging mobile as a learning supportive tool
Otten, M., Van den Heuvel-Panhuizen, M., Veldhuis, M., & Heinze, A. (2019). Developing algebraic reasoning in primary school using a hanging mobile as a learning supportive tool / El desarrollo del razonamiento algebraico en educación primaria utilizando una balanza como herramienta de apoyo. Journal for the Study of Education and Development / Infancia y Aprendizaje, 42(3), 615–663
- The balance model for teaching linear equations: A systematic literature review
Otten, M., Van den Heuvel-Panhuizen, M., & Veldhuis, M. (2019). The balance model for teaching linear equations: A systematic literature review. International Journal of STEM Education, 6(1), 30–51
- Kan dit altijd zo? Computational thinking in elke reken-wiskundeles
Hotze, A. & Keijzer, R. (2018). Kan dit altijd zo? Computational thinking in elke reken-wiskundeles. Volgens Bartjens, 37(4), 28-32
- De kennisbasis rekenen-wiskunde en de kwaliteit van reken-wiskunde-instructie op de basisschool
Gardebroek-van der Linde, J., Van Doornik-Beemer, H., Keijzer, R., & Van Bruggen, J. (2018). De kennisbasis rekenen-wiskunde en de kwaliteit van reken-wiskunde-instructie op de basisschool. Tijdschrift voor Lerarenopleiders, 39(1), 65-76
- Designing Non-routine Mathematical Problems as a Challenge for High Performing Prospective Teachers.
Kool, M., & Keijzer, R. (2018). Designing Non-routine Mathematical Problems as a Challenge for High Performing Prospective Teachers. In G. J. Stylianides, & K. Hino, Research Advances in the Mathematical Education of Preservice Elementary Teachers (pp. 97-110). Cham, Switzerland: Springer
- Integrating visual art, geometry and creativity for primary school teachers: a pd trajectory
Keijzer, R., Oprins, B., De Moor, K., & Schoevers, E.M. (2018). Integrating visual art, geometry and creativity for primary school teachers: a pd trajectory. EAPRIL 2017 proceedings (pp. 52-65). Hämeenlinna, Finland: EAPRIL
- To what extent do student teachers develop their mathematical problem solving ability by self-study?
Kool, M. & Keijzer, R. (2018). To what extent do student teachers develop their mathematical problem solving ability by self-study? EAPRIL 2017 proceedings (pp. 80-90). Hämeenlinna, Finland: EAPRIL
- Doelen voor het reken-wiskundeonderwijs van de toekomst
Bruin-Muurling, G. & Keijzer, R. (2018). Doelen voor het reken-wiskundeonderwijs van de toekomst. Volgens Bartjens, 37(5), 10-14
- Verhuisdoos als rijke context
Keijzer, R. (2018). Verhuisdoos als rijke context. Volgens Bartjens, 38(2), 10-12.
- De bouwstenen bedacht, en nu bouwen!
Jonker, V., Keijzer, R., & Van Schaik, M. (2018). De bouwstenen bedacht, en nu bouwen! Volgens Bartjens, 38(2), 28-31.
- The development of informal statistical inference content knowledge of pre-service primary school teachers during a teacher college intervention
De Vetten, A., Schoonenboom, J., Keijzer, R., & Van Oers, B. (2018). The development of informal statistical inference content knowledge of pre-service primary school teachers during a teacher college intervention. Educational Studies in Mathematics, 99, 217-234.
- Begripsproblemen bij kubisch vergroten
Keijzer, R., Brouwer, W., & Van den Bergh, J.W.M. (2018). Begripsproblemen bij kubisch vergroten. Volgens Bartjens – ontwikkeling en onderzoek, 38(1), 41-47
- Op zoek naar een vakoverstijgende didactiek voor rekenen-wiskunde en aardrijkskunde op de lerarenopleiding basisonderwijs
Rijborz, J.D. (2018). Op zoek naar een vakoverstijgende didactiek voor rekenen-wiskunde en aardrijkskunde op de lerarenopleiding basisonderwijs. Volgens Bartjens – ontwikkeling en onderzoek, 37(5), 41-50
- Een motortje erbij? Onderzoekende studenten en de ontwikkeling van rekenwiskundeonderwijs op de basisschool
Van der Linden, J. (2018). Een motortje erbij? Onderzoekende studenten en de ontwikkeling van rekenwiskundeonderwijs op de basisschool. Volgens Bartjens – ontwikkeling en onderzoek, 37(3), 41-51
- Het FIzier gericht op… algebraïsch redeneren
Otten, M. (2018). Het FIzier gericht op… algebraïsch redeneren. Euclides, 93(6), 32–34
- The mathematical knowledge base and the quality of mathematics instruction in primary education
Gardebroek-van der Linde, J., Keijzer, R., Van Doornik-Beemer, H., & Van Bruggen, J. (2018). The mathematical knowledge base and the quality of mathematics instruction in primary education. EAPRIL 2017 proceedings (pp. 149-163). Hämeenlinna, Finland: EAPRIL
- Samenhang tussen rekenen-wiskunde en wetenschap en technologie
Hotze, A.C.G. & Keijzer, R. (2017). Samenhang tussen rekenen-wiskunde en wetenschap en technologie. Volgens Bartjens – ontwikkeling en onderzoek, 36(5), 41-51.
- Ontwikkeling studielast rekenen-wiskunde op de lerarenopleiding basisonderwijs 2009 – 2017
Keijzer, R. (2017). Ontwikkeling studielast rekenen-wiskunde op de lerarenopleiding basisonderwijs 2009 – 2017. Volgens Bartjens – ontwikkeling en onderzoek, 37(2), 51-60.
- Lieggrafieken helpen grafieken doordenken
Keijzer, R., Munk, F., & Janus, B. (2017). Lieggrafieken helpen grafieken doordenken. In: M. van Zanten (red.). Rekenen-wiskunde in de 21e eeuw. Ideeën en achtergronden voor primair onderwijs (pp. 59-64). Utrecht/Enschede: Panama/NVORWO/Universiteit Utrecht/SLO.
- Ontwerp een vakantiehuisje. Open vragen tijdens de Grote Rekendag
Keijzer, R. (2017). Ontwerp een vakantiehuisje. Open vragen tijdens de Grote Rekendag. Volgens Bartjens, 37(1), 12-14.
- Worstelen met rekenen-wiskunde in het vierde jaar van de lerarenopleiding basisonderwijs
Boersma, G. & Keijzer, R. (2017). Worstelen met rekenen-wiskunde in het vierde jaar van de lerarenopleiding basisonderwijs. Tijdschrift voor Lerarenopleiders, 38(1), 17-28.
- Opleiden voor rekenen-wiskunde in het basisonderwijs
Keijzer, R., Van Doornik-Beemer, H., & Oonk, W. (2017). Opleiden voor rekenen-wiskunde in het basisonderwijs. In G. Geerdink & I. Pauw. Kennisbasis Lerarenopleiders. Katern 3: Inhoud en vakdidactiek op de lerarenopleiding (pp. 131-136). Eindhoven: Velon.
- Low performers in mathematics in primary teacher education
Keijzer, R. & Boersma, G. (2017). Low performers in mathematics in primary teacher education. In: N. Escudeiro. EAPRIL 2016 conference proceedings (pp. 355-368). Leuven: EAPRIL.
- Groot denken. Ontwerpend leren tijdens de Grote Rekendag
Keijzer, R., Jonker, V., & Habermehl-Ooms, M. (2017). Groot denken. Ontwerpend leren tijdens de Grote Rekendag. Volgens Bartjens, 36(3), 27-29.
- Coderen voor kleuters
Keijzer, R. (2016). Coderen voor kleuters. Volgens Bartjens, 35(5), 27-29.
- Actualiseren van de post-hbo-opleiding rekencoördinator
Compagnie, C., & Keijzer, R. (2016). Actualiseren van de post-hbo-opleiding rekencoördinator. Volgens Bartjens – ontwikkeling en onderzoek, 35(2), 50-54.
- Let’s have a look behind the code. The Big Mathematics Day 2016 (Netherlands) about coding without computer
Jonker, V., Wijers, M., Abels, M., & Keijzer, R. (2016). Let’s have a look behind the code. The Big Mathematics Day 2016 (Netherlands) about coding without computer. Paper presented at the PATT, De Bilt, the Netherlands.
- Leren van en met elkaar. Professionele leergemeenschappen maken het rekenonderwijs beter
Keijzer, R., Munk, F., Smit, J., & Bakker, A. (2016) Professionele leergemeenschappen maken het rekenonderwijs beter. Volgens Bartjens, 35(3), 12-16.
- Leerlijnen in theorie en praktijk.
Fase, F. & Keijzer, R. (2016). Leerlijnen in theorie en praktijk. Volgens Bartjens – ontwikkeling en onderzoek, 36(1), 41-50.
- Een uitdagende opleidingscontext voor rekenen-wiskunde
Duman, V. & Keijzer, R. (2016). Een uitdagende opleidingscontext voor rekenen-wiskunde. Tijdschrift voor Lerarenopleiders, 37(3), 65-72.
- Ruimte vangen – Meetkunde en kunst
Wijers, M., Schoevers, E.M., Jonker, V., & Keijzer, R. (2016). Ruimte vangen. Volgens Bartjens, 36(1), 8-11.
- Professionele leergemeenschappen maken het rekenonderwijs beter
Keijzer, R., Munk, F., Smit, J., & Bakker, A. (2016). Professionele leergemeenschappen maken het rekenonderwijs beter. Volgens Bartjens, 35(3), 12-16.
- Rekenen-wiskunde en taal
Munk, F., Smit, J., Bakker, A., & Keijzer, R. (2016). Rekenen-wiskunde en taal. Volgens Bartjens – Ontwikkeling en Onderzoek, 36(2), 47-51.
- Het veranderen van de cesuur voor de instaptoets rekenen-wiskunde
Keijzer, R. (2016). Het veranderen van de cesuur voor de instaptoets rekenen-wiskunde. Tijdschrift voor Lerarenopleiders, 37(1), 73-78.
- Meetkunde, kunst en creativiteit
Schoevers, E., Kroesbergen, E., Keijzer, R., & Jonker, V. (2016). Meetkunde, kunst en creativiteit. Volgens Bartjens, 36(2), 26-28.
- Promoting teachers’ scaffolding of students’ mathematical language in a professional development programme
Keijzer, R., Smit, J., Bakker, A., & Munk, F. (2016). Promoting teachers’ scaffolding of students’ mathematical language in a professional development programme. In: C. Max. Proceedings EAPRIL 2015 (November 24-27) (pp. 97-110). Belval, Luxembourg: University of Luxembourg.
- Handig gebruiken van kladpapier bij de kennisbasistoets
Keijzer, R., Faarts, J., & Garssen, F. (2016). Handig gebruiken van kladpapier bij de kennisbasistoets. Volgens Bartjens – Ontwikkeling en Onderzoek, 36(2), 41-46.
- Het instapniveau van cohort van de lerarenopleiding basisonderwijs 2015 nader bekeken
Keijzer, R. & Van den Brom-Snijders, P. (2016). Het instapniveau van cohort van de lerarenopleiding basisonderwijs 2015 nader bekeken. Tijdschrift voor Hoger Onderwijs, 34(4), 23-38.
- Sterke rekenaars op de IPABO – een differentiatievraagstuk.
Duman, V. (2015). Sterke rekenaars op de IPABO – een differentiatievraagstuk. Reken-wiskundeonderwijs: onderzoek, ontwikkeling, praktijk, 34, 2-11.
- Bespiegelingen over spiegels
Keijzer, R. (2015). Bespiegelingen over spiegels. Volgens Bartjens, 35(2), 12-15.
- Rekentaal
Keijzer, R., Munk, F., Bakker, A., & Smit, J. (2015). Rekentaal. Didactief, 45(9), 46.
- Hoe zeggen we dit in de rekenles?
Munk, F., Smit, J., Bakker, A., & Keijzer, R. (2015). Hoe zeggen we dit in de rekenles? Volgens Bartjens, 35(1), 34-37.
- Wiskundig denken stimuleren bij aanstaande leraren
Keijzer, R., Zwaneveld, B., Brandsma, J.W., Faarts, J. & Meijers, I. (2015). Wiskundig denken stimuleren bij aanstaande leraren. Reken-wiskundeonderwijs: onderzoek, ontwikkeling, praktijk, 34, 18-23
- Changing the pass mark for the mathematics entrance test
Keijzer, R. (2015). Changing the pass mark for the mathematics entrance test. In: G. Makrides (red). EAPRIL Conference Proceedings (November 26-28, 2014 Nicosia, Cyprus) (pp. 254-269). Leuven: EAPRIL
- Excellent student teachers of a Dutch teacher education institute for primary education develop their ability to create mathematical problems
Kool, M. & Keijzer, R. (2015). Excellent student teachers of a Dutch teacher education institute for primary education develop their ability to create mathematical problems. In: G. Makrides (red). EAPRIL Conference Proceedings (November 26-28, 2014 Nicosia, Cyprus) (pp. 160-177). Leuven: EAPRIL
- De kunst van het weglaten.
Keijzer, R. & Van Galen, F. (2014). De kunst van het weglaten. Volgens Bartjens, 34(1), 32-35.
- Scenario’s voor de implementatie van de kennisbasis rekenen-wiskunde.
Keijzer, R. & De Goeij, E. (2014). Scenario’s voor de implementatie van de kennisbasis rekenen-wiskunde. Tijdschrift voor Lerarenopleiders, 35(1), 49-58.
- Onverwachte situaties: spelen met meten en meetkunde
Keijzer, R. (2014). Onverwachte situaties. Spelen met meten en meetkunde. Volgens Bartjens, 33(4), 28-31.
- Wiskundetoetsen voor pabo-studenten vergeleken.
Keijzer, R. & Hendrikse, P. (2013). Wiskundetoetsen voor pabo-studenten vergeleken. Reken-wiskundeonderwijs: onderzoek, ontwikkeling, praktijk, 32, 41-46.
- Lectorale rede ‘Wiskunde als educatieve uitdaging’
Keijzer, R. (2013) Lectorale rede ‘Wiskunde als educatieve uitdaging’
- Beestachtig leuk
Verschure, C. & Keijzer, R. (2012). Beestachtig leuk. Volgens Bartjens… 32(2). 33-35.
- Professionele gecijferdheid in de opleiding.
Fase, A. (2011). Professionele gecijferdheid in de opleiding. Reken-wiskundeonderwijs: onderzoek, ontwikkeling, praktijk, 30, 9-18.
- Soms kun je kansen beïnvloeden
Keijzer, R. & Verschure, C. (2011). Soms kun je kansen beïnvloeden. Volgens Bartjens, 31(1), 33-35.
- Een vliegende start
Keijzer, R. & Verschure, C. (2011). Een vliegende start. Volgens Bartjens, 30(3), 26-27.
- Aan het denken zetten
Keijzer, R. & Verschure, C. (2011). Aan het denken zetten. Volgens Bartjens…, 30(5), 34-37.
- Meten te lijf
Wijnia, M. & Keijzer, R. (2010). Meten te lijf. Volgens Bartjens…, 30(1), 34-36.