- Begripsproblemen bij kubisch vergroten
Keijzer, R., Brouwer, W., & Van den Bergh, J.W.M. (2018). Begripsproblemen bij kubisch vergroten. Volgens Bartjens – ontwikkeling en onderzoek, 38(1), 41-47
- Changing the pass mark for the mathematics entrance test
Keijzer, R. (2015). Changing the pass mark for the mathematics entrance test. In: G. Makrides (red). EAPRIL Conference Proceedings (November 26-28, 2014 Nicosia, Cyprus) (pp. 254-269). Leuven: EAPRIL
- De kennisbasis rekenen-wiskunde en de kwaliteit van reken-wiskunde-instructie op de basisschool
Gardebroek-van der Linde, J., Van Doornik-Beemer, H., Keijzer, R., & Van Bruggen, J. (2018). De kennisbasis rekenen-wiskunde en de kwaliteit van reken-wiskunde-instructie op de basisschool. Tijdschrift voor Lerarenopleiders, 39(1), 65-76
- Het veranderen van de cesuur voor de instaptoets rekenen-wiskunde
Keijzer, R. (2016). Het veranderen van de cesuur voor de instaptoets rekenen-wiskunde. Tijdschrift voor Lerarenopleiders, 37(1), 73-78.
- Leer ze rekenen
Ros, B., Hickendorff, M., Keijzer, R., & Van Luit, H. (2022). Leer ze rekenen. Praktische inzichten uit onderzoek voor leraren basisonderwijs. Meppel: Didactief Onderzoek/Ten Brink
- Low performers in mathematics in primary teacher education
Keijzer, R. & Boersma, G. (2017). Low performers in mathematics in primary teacher education. In: N. Escudeiro. EAPRIL 2016 conference proceedings (pp. 355-368). Leuven: EAPRIL.
- Mathematics in the news and prospective teachers’ professional mathematical literacy
Stuber, S., Veldhuis, M., & Keijzer, R. (2021). Mathematics in the news and prospective teachers’ professional mathematical literacy. The Australian Mathematics Education Journal, 3(3), 4-7.
- Ontwikkeling studielast rekenen-wiskunde 2009 – 2021
Keijzer, R. (2021). Ontwikkeling studielast rekenen-wiskunde 2009 – 2021. Volgens Bartjens – Ontwikkeling en Onderzoek, 41(2), 50-62.
- Ontwikkeling studielast rekenen-wiskunde op de lerarenopleiding basisonderwijs 2009 – 2017
Keijzer, R. (2017). Ontwikkeling studielast rekenen-wiskunde op de lerarenopleiding basisonderwijs 2009 – 2017. Volgens Bartjens – ontwikkeling en onderzoek, 37(2), 51-60.
- Scenario’s voor de implementatie van de kennisbasis rekenen-wiskunde.
Keijzer, R. & De Goeij, E. (2014). Scenario’s voor de implementatie van de kennisbasis rekenen-wiskunde. Tijdschrift voor Lerarenopleiders, 35(1), 49-58.
- Worstelen met rekenen-wiskunde in het vierde jaar van de lerarenopleiding basisonderwijs
Boersma, G. & Keijzer, R. (2017). Worstelen met rekenen-wiskunde in het vierde jaar van de lerarenopleiding basisonderwijs. Tijdschrift voor Lerarenopleiders, 38(1), 17-28.
- The mathematical knowledge base and the quality of mathematics instruction in primary education
Gardebroek-van der Linde, J., Keijzer, R., Van Doornik-Beemer, H., & Van Bruggen, J. (2018). The mathematical knowledge base and the quality of mathematics instruction in primary education. EAPRIL 2017 proceedings (pp. 149-163). Hämeenlinna, Finland: EAPRIL
- Het instapniveau van cohort van de lerarenopleiding basisonderwijs 2015 nader bekeken
Keijzer, R. & Van den Brom-Snijders, P. (2016). Het instapniveau van cohort van de lerarenopleiding basisonderwijs 2015 nader bekeken. Tijdschrift voor Hoger Onderwijs, 34(4), 23-38.
- Wiskunde op de lerarenopleiding basisonderwijs in voortdurende ontwikkeling
Keijzer, R., Oonk, W, & Van Zanten, M. (2021). Wiskunde op de lerarenopleiding basisonderwijs in voortdurende ontwikkeling. In Geerdink, G. & Swennen, A. (red.) Vijftig jaar leraren opleiden (pp. 293-304). Amsterdam: Boom.
- Wiskundetoetsen voor pabo-studenten vergeleken.
Keijzer, R. & Hendrikse, P. (2013). Wiskundetoetsen voor pabo-studenten vergeleken. Reken-wiskundeonderwijs: onderzoek, ontwikkeling, praktijk, 32, 41-46.
- Wiskundig denken stimuleren bij aanstaande leraren
Keijzer, R., Zwaneveld, B., Brandsma, J.W., Faarts, J. & Meijers, I. (2015). Wiskundig denken stimuleren bij aanstaande leraren. Reken-wiskundeonderwijs: onderzoek, ontwikkeling, praktijk, 34, 18-23