-
Ouderbetrokkenheid. Maak het leren van kinderen zichtbaar.
Boland, A. (2014). Ouderbetrokkenheid. Maak het leren van kinderen zichtbaar. HJK 41(10), 22-25.
-
Lectorale rede ‘Het Jonge Kind’
Boland, A. (2015) Lectorale rede ‘Het Jonge Kind’
-
Opbrengstgericht werken. Op zoek naar balans. In: Basistraining Voor- en Vroegschoolse educatie.
Boland, A. (2015). Opbrengstgericht werken. Op zoek naar balans. In: Basistraining Voor- en Vroegschoolse educatie. Amsterdam: Gemeente Amsterdam i.s.m. De Activiteit, CED-groep, CITO en Nederlands Jeugd Instituut.
-
Betrokkenheid als kompas. Scaffolding in Kaleidoscoop.
Boland, A. (2017). Betrokkenheid als kompas. Scaffolding in Kaleidoscoop. Utrecht: NJI.
-
Het andere perspectief. Subjectwording in het onderwijs aan jonge kinderen.
Boland, A. (2018) Het andere perspectief. Subjectwording in het onderwijs aan jonge kinderen. Pedagogiek in Praktijk 105, pp. 14-19
-
‘Spelverhalen in de groep: mijn verhaal, jouw verhaal, ons verhaal.’
Boland, A. en De Waard, H. (2017). ‘Spelverhalen in de groep: mijn verhaal, jouw verhaal, ons verhaal.’ In: Dobber, M. en Van Oers, B. (2017). Spelen en leren op school. Assen: Van Gorcum.
-
VVE-programma’s: obstakel of houvast?
Boland, A., Schonewille, J., Schuyt, I. van der (2016). VVE-programma’s: obstakel of houvast? HJK (43) 6, pp 16-19.
-
Tien tips voor de speelleeromgeving.
Boland, A., Seters, A. van (2014). Tien tips voor de speelleeromgeving. Webpublicatie, website Ipabo.
-
Taaldenkgesprekken tijdens spel.
Damhuis, R., Zalm, E. van der, Boland, A. (2016). Taaldenkgesprekken tijdens spel. HJK (44) 4, pp.17-19.
-
Van kring naar spel. Taalstimulering op een VVE-locatie.
Veldhuis, D., Arbouw, A., Boland, A. (2015). Van kring naar spel. Taalstimulering op een VVE-locatie. HJK 43 (3), pp 10-13.
-
‘Taal én spel verrijken – Aansluiten bij doen-alsof spel’.
Zalm, E. van der, Boland, A. en Damhuis, R. (2018). ‘Taal én spel verrijken – Aansluiten bij doen-alsof spel’ HJK, maart 2018, pp. 4 t/m 7
-
Mathematics in play
Keijzer, R., Peltenburg, M., Van Schaik, M., Boland, A., & Van der Zalm, E. (2021). Mathematics in play. In M. Van den Heuvel-Panhuizen, & A. Kullberg (Eds.), Proceedings of the ICME-14 Topic Study Group 1 Mathematics education at preschool level (pp. 51-59). Shanghai: ICME14.
-
Webinar: Professional development in ‘Mathematics in play’
Keijzer, R., Peltenburg, M., Zalm, E., & Boland, A. (2021). Professional development in ‘Mathematics in play’ (webinar)
-
Het jonge kind. Educatie en onderwijs aan kinderen van 2 tot 8 jaar.
Lectoraatsplan 2018-2022. Het jonge kind. Educatie en onderwijs aan kinderen van 2 tot 8 jaar.
-
Mathematics in play
Keijzer, R., Peltenburg, M., Van der Zalm, & Boland, A. (2022). Mathematics in play. In EAPRIL 2021 conference proceedings (pp. 121-134). Leuven: EAPRIL.