-
Slimmerik uitdagen in de groep kan best.
Hotze, A. (2015), Slimmerik uitdagen in de groep kan best. Didactief Online.
-
Lectorale rede. Wetenschap en technologie in het basisonderwijs.
Hotze, A. (2018). Lectorale rede. Wetenschap en technologie in het basisonderwijs.
-
W&T in het basisonderwijs; makkelijker gezegd dan gedaan.
Hotze, A. (2018). W&T in het basisonderwijs; makkelijker gezegd dan gedaan. Sardes Special, 23, 37-43
-
Artssciences designathon. Pressure cooker voor aankomende leraren die vanuit verschillende disciplines samenwerken aan een vakoverstijgende ontwerptaak.
Hotze, A., Bremmer, M., Heijnen, E., Pijls, M., Beamer, E., Roos, N. (2019). Artssciences designathon. Pressure cooker voor aankomende leraren die vanuit verschillende disciplines samenwerken aan een vakoverstijgende ontwerptaak. Tijdschrift voor Lerarenopleiders, 40 (3), 193-206
-
Ontwerp van een interdisciplinaire blended professionalisering voor pabo-opleiders taal en W&T.
Hotze, A., Gijsel, M., Vervoort, M., Peters, S., Post, A. & Louman, E. (2018). Ontwerp van een interdisciplinaire blended professionalisering voor pabo-opleiders taal en W&T. Tijdschrift voor Lerarenopleiders, 39 (4), 79-88.
-
Excellente kinderen, begeleiding en uitdaging geven binnen de eigen groep.
Hotze, A., Louman, E., Visser, C., Van Dijk, G., & Keijzer, R. (2016). Excellente kinderen, begeleiding en uitdaging geven binnen de eigen groep. Zorg Primair, 04.2016 6-10.
-
Sterke rekenaars en 21e eeuwse vaardigheden: een uitdaging voor de hele groep.
Hotze, A., Visser, C., Van Dijk, G., & Keijzer, R. (2015). Sterke rekenaars en 21e eeuwse vaardigheden: een uitdaging voor de hele groep. Volgens Bartjens, 24(5) 28-30.
-
Designathon: Een interdisciplinaire pressure cooker.
Bremmer, M., Heijnen, E., Hotze, A., Roos, N. & Pijls, M. (2019). Designathon: Een interdisciplinaire pressure cooker. Kunstzone, 18(4), pp. 14-15. Website:
-
Taalgericht wetenschap en technologie-onderwijs op de PABO: impact van professionalisering voor pabo-opleiders.
Gijsel, M., Hotze, A., Vervoort, M., Peters, S., Post, A. (2019). Taalgericht wetenschap en technologie-onderwijs op de PABO: impact van professionalisering voor pabo-opleiders. Tijdschrift voor Lerarenopleiders, 40 (3), 207-221.
-
ArtsSciences-onderwijs: een onderzoeksagenda
Heijnen, E., Bremmer, M., Hotze, A., Van Dartel, M., Pijls, M., Keulen, H., Rijken, D., & Roos, N. (2019). ArtsSciences-onderwijs: een onderzoeksagenda. Amsterdam: Lectorenplatform onderwijs op het snijvlak van kunst, wetenschap en technologie.
-
Taal in de W&T-les. Denken over W&T vraagt om een talige aanpak.
Louman, E., Hotze, A., Gijsel, M., Smit, J., Laar, M. van (2017). Taal in de W&T-les. Denken over W&T vraagt om een talige aanpak. JSW, 101(7), 32-35
-
Scaffolding primary teachers in designing and enacting language oriented science lessons: Is handing over to independence a fata morgana?
Smit, J., Gijsel, M., Hotze, A., Bakker, A. (2018). Scaffolding primary teachers in designing and enacting language oriented science lessons: Is handing over to independence a fata morgana? Learning, Culture and Social Interaction.
-
Taalgericht W&T-onderwijs op de basisschool.
Smit, J., Gijsel, M., Van Laar, M., Geer, van der K., Hotze, a., Louman, E., & Bakker, A. (2017). Taalgericht W&T-onderwijs op de basisschool.
-
De houding van studenten ten aanzien van Wetenschap en technologie op de lerarenopleiding basisonderwijs.
Schrumpf, J., Hotze, A., Keijzer, R. (2019). De houding van studenten ten aanzien van Wetenschap en technologie op de lerarenopleiding basisonderwijs. Tijdschrift voor Lerarenopleiders, 40(2), 101-115.
-
Kan dit altijd zo? Computational thinking in elke reken-wiskundeles
Hotze, A. & Keijzer, R. (2018). Kan dit altijd zo? Computational thinking in elke reken-wiskundeles. Volgens Bartjens, 37(4), 28-32
-
Kan dit altijd zo? Computational thinking in elke reken- wiskunde les.
Hotze, A., & Keijzer, R. (2018). Kan dit altijd zo? Computational thinking in elke reken- wiskunde les, Volgens Bartjens, 37(4), 28-32.
-
Samenhang tussen rekenen-wiskunde en wetenschap en technologie
Hotze, A.C.G. & Keijzer, R. (2017). Samenhang tussen rekenen-wiskunde en wetenschap en technologie. Volgens Bartjens – ontwikkeling en onderzoek, 36(5), 41-51.
-
Samenhang tussen rekenen-wiskunde en wetenschap en technologie.
Hotze, A., & Keijzer, R. (2017). Samenhang tussen rekenen-wiskunde en wetenschap en technologie. Volgens Bartjens-ontwikkeling en onderzoek, 36(5), 41-51.
-
ArtsSciences Design-a-thon: Solving Complex Problems in Interdisciplinary Teams
Bremmer, M., Heijnen, E., Hotze, A., Pijls, M., Beamer, E., Roos, N.(2021). ArtsSciences Designathon: Solving Complex Problems in Interdisciplinary Teams. European Journal of STEM education, 6(1), 11.
-
Lezen, experimenteren, begrijpend lezen: hoe begrijpend leesonderwijs en W&T-onderwijs elkaar kunnen versterken
Gijsel, M., Hotze, A., & Knoef, M. (2021). Lezen, experimenteren, begrijpend lezen: hoe begrijpend leesonderwijs en W&T-onderwijs elkaar kunnen versterken. Tijdschrift Taal, 11(18), 18-22
-
Individuele verschillen bij W&T. Inspelen op onderwijsbehoeften
Slim, T., Hotze, A., Raaijmakers, M. (2021). Individuele verschillen bij W&T. Inspelen op onderwijsbehoeften. JSW, 3, 12-15
-
Preparing teacher educators for language-oriented science education: design and impact of a professional development program
Hotze, A., Gijsel, M., Vervoort, M., Peters, S., Post, A.(2020).Preparing teacher educators for language-oriented science education: design and impact of a professional development program. Edulearnproceedings2020, p. 636-643
-
Toekomstmakers-leerlingen als ontwikkelaars van reken-wiskunde onderwijs
Keijzer, R., Faber, P., Voskuijl, A., Hotze, A.(2020). Toekomstmakers-leerlingen als ontwikkelaars van reken-wiskunde onderwijs. Volgens Bartjens, 39 (5), 22-25
-
Spelen met tijd. Digitale tijd met digitale middelen
Keijzer, R., Farber, P., Hotze, A., Voskuil, A. (2020). Spelen met tijd. Digitale tijd met digitale middelen. Volgens Bartjens, 40(2), 26-29
-
De sterke rekenaar zit dikwijls op de gang. Aandacht voor zwakke rekenaars gaat voor
Keijzer, R., Hotze, A.(2020). De sterke rekenaar zit dikwijls op de gang. Aandacht voor zwakke rekenaars gaat voor. ScienceGuide
-
Kijkwijzer bij W&T-onderwijs. Startpunt voor dialoog
Hotze, A., De Vries, B. (2020). Kijkwijzer bij W&T-onderwijs. Startpunt voor dialoog. JSW, 6, 18-21
-
Exploreon-leren: spelen en onderzoeken
De Vries, N., Schrumpf, J. Hotze, A. (2020). Exploreon-leren: spelen en onderzoeken, HJK, 6, p 32-35
-
W&T-onderwijs in de klas, gewoon doen!
Hotze, A. (2020). W&T-onderwijs in de klas, gewoon doen! Marktplaats, 26, 16-17
-
Computational thinking: van het klaslokaal naar het curriculum van de lerarenopleiding
Hebing, R., Hotze, A., & Keijzer, R. (2022). Computational thinking: van het klaslokaal naar het curriculum van de lerarenopleiding. Volgens Bartjens – Ontwikkeling en Onderzoek, 41(5), 41-47.