Met toekomstmakers digitale geletterdheid inbedden

Een subsidie van het Expertisecentrum Wetenschap en Techniek Noord Holland (EWT-NH) maakte een samenwerking tussen basisschool OBS De Stap (Stichting OpSpoor), Hogeschool IPABO, en de Vrije Universiteit mogelijk op het gebied van nieuwe technologie├źn.
In het project wordt gekeken hoe de inzet van moderne digitale middelen verbonden kan worden aan het dagelijkse curriculum. Op OBS De Stap spelen de zogenaamde toekomstmakers (een aantal bovenbouwleerlingen) een belangrijke rol bij deze onderwijsvernieuwing. Zij zijn aan de slag gegaan om lesactiviteiten te ontwikkelen met moderne digitale middelen voor andere klassen.

Hoe dat is gegaan leest u hier

Keijzer, R., Faber, P., Voskuil, A., Hotze, A. (2020). Toekomstmakers-leerlingen als ontwikkelaars van reken-wiskunde onderwijs. Volgens Bartjens, 39(5), 22-25.;
Keijzer, R., Faber, P., Hotze, A., Voskuil, A. (2020). Digitaal spelen met digitale tijd. Volgens Bartjens, verwacht in november.

Meer weten over dit project?

Neem dan contact op met Anna Hotze (a.hotze@ipabo.nl), lector Wetenschap en technologie, of Ronald Keijzer (r.keijzer@ipabo.nl), lector Rekenen-wiskunde.